Elektrisk flugsmälla(re).

I början av sommaren så kom mamma hem efter att ha storhandlat med pappa på Ica Maxi. Hon hade köpt det mesta som behövdes, fyllde kylen till fullo. Och sedan ett par onödiga köp som vanligt - och ett av dem var en elektrisk flugsmälla(re?). Jag trodde givetvis att vi inte skulle ha någon större användning av den, då jag knappt sett några flugor, bin, getingar, humlor etc denna sommar (inne i våran lägenhet - notice). Men igår natt hände något! Satt uppe som vanligt, sent, spelade Xbox, svor för mig själv eftersom allt inte gick som jag ville. En stor suck och man slappnar av med händerna i kontrollen, ser sig runt i rummet då jag helt plötsligt får syn på att en jävla massa gröna saker, flugor och hakransar (stavas det så?) som sitter och suger sig fast mina vita väggar! Disconnecta från spelets gång och hämtade den elektriska mojängen och dödandet av insekter sattes igång. Jisses vad tillfredställd jag blev av att döda oskyldiga små djur! Känslan av dem fastnade i nätet och att man sedan tröck ner knappen! En massa småblixtrar och knastrande ljud bjöds det på samtidigt som dem dog jävligt snabbt och antagligen väldigt plågsamt. Efter att ha stekt fanskapen och dess "as" låg kvar på mojängen öppnade jag mitt fönster för att kasta ut dem, började jag inse att sommaren faktiskt är påväg mot sitt slut och hösten är runt hörnet. Hur mycket har man egentligen hunnit med denna sommar? Jag menar. Har varit på högskole intervju, åkt en jävla massa bil, gett upp jobbsökandet, tagit tag i den sista biten av körkortet, sovit ut, tränat, umgåtts med nära och kära, badat, solat och allt det där man brukar göra på sommaren - men ändå känns det som att något fattas. Att man inte hunnit eller haft råd att göra just det där. Suck!

Blir att slänga sig i en dusch nu, sedan dra ner mot staden.

Grattis till Marcus "Succe" på 20-årsdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0